Wednesday, July 29, 2009

Manifestasi Omong Kosong...

Bicara kapitalis tersusun,
Indah madah oportunis,
Lemak medu manis,
Kata-kata sempurna,
Aku nyaris percaya,
Rupanya hanya cheritera,
Segalanya tipu daya helah dunia,
Dongengan semata,
Ingin memanipulasi populasi,
Untuk mendominasi,
Untuk memonopoli,
Dengan manifestasi basi,

Omongan tetap kosong,
Lohong...rompong,
Hujung tergantung,
Orang terlopong,
Bingung...bengong,
Dengan lakonan palsu,
Keras kaku,
Kejang jegang,
Tegang...hah?!tegang?
Apa yang tegang?
Mahu saja aku teranjang,
Biar terbongkang,
Terkangkang dalam longkang,
Yang mana airnya legam,
Yang mana airnya busuk hancing,
Bacin pering,
Baru aku puas!!

10 comments:

  1. tegang...?jangan sampai kejang sudah...

    hebat....

    ReplyDelete
  2. bias-ape ko rase?

    xxxmalaya-belum sampai tahap lagi...

    ReplyDelete
  3. marahnya....

    jom...kita panjat pelangi...panaskan badan dulu...:-D

    ReplyDelete
  4. marah sgt time ni..sbb politik pejabat..orait..nak start katne?

    ReplyDelete
  5. aku suke cara ko tulis...tp mcm mengtkn aku pd gaya seseorg...perenggan atas mcm blh bt lg jer...

    ReplyDelete
  6. thanx...gaya sape?...mmg buleh buat lagu...dah ade pon lagunye...harap2 slalu la datang bertandang ye...

    ReplyDelete
  7. kool. aku harap aku boleh tulis yang macam ni nanti =)

    ReplyDelete
  8. addy-thanks...cume menulis mengikut naluri hati...

    ReplyDelete
  9. aku pun xpasti....cuma dr apa yg aku bacer...mngkn aku pernh bc ko punya sblm2 nie kat mana2 kot...ko mmg tulis lirk lg ke?

    ReplyDelete