Thursday, December 24, 2009

Kupu-kupu Malam (ii)

Kembali lagi aku ke sini;
Masih seperti tempat yang dulu aku tinggali;
Tiada yang berubah;
Keadaan serupa cuma berbeza wajah;

Sendirian aku duduk;
Dalam gelap disuatu ceruk;
Sesekali neon mengerlip;
Bikin mata terkedip;

Dari situ aku melihat;
Sekujur tubuh berdansa ligat;
Liuk tubuh menggiur;
Bisa bikin jantung gugur;

Sesekali dia mengerling;
Aku faham darling;
Kau mahu aku sama bergoyang;
Sabar darling sekejap lagi aku datang;

Sebentar lagi tubuhmu akan aku rengkol;
Sebentar lagi badanmu akan aku senggol;
Dan kiranya liukmu makin menggoncang;
Akan aku bawa kau ke ranjang;
Akan aku sajikan kau hidangan yang istimewa;
Kau bakalan ku bawa mengecap bahagia;

Meskipun dilimpahi cahaya lampu kalimantang dalam kamar hotel murah;
Tubuh montokmu pasti habis-habisan akan aku ratah;
Tapi biar aku habsi segelas wiski ini dulu;
Agar tidak kaku aku memeluk senggol tubuhmu;
Agar tidak segan aku menjamah nikmatmu
Tunggu aku kupu-kupu malamku;

6 comments: